Jelgavas vaprust kogumas

Loomise kuupäev 20.05.2024

Nordplus projekti BRAWE (Be Ready at the Work Environment) esimene reis 7.-10.mail viis meid Jelgava Tehnikumi. Reisiseltskonda kuulusid juuksuriõpilased Lisette Avik ja Laura Lember, turismiteeninduse eriala õppijad Heleri Tänav ja Kerli Malm ning mootorsõidukitehniku eriala õppijad Markus Seeger ja Braian Miil, lisaks saatjad-õpetajad Reena Smidt, kes oli ka seltskonna vapper bussijuht, ning Kadri Rand.

Lisaks Eesti ja Läti õpilastele oli projektis ka Leedu kutsekool. Igast koolist 6 õpilast.

Peamiselt tegelesime sellega, kuidas saada teadlikumaks töömaailmas toimuvast ja kuidas oleks lihtsam tulevikus tööle kandideerida. Nii meie kui ka Leedu õpilased valmistasid ette ettekanded teemal “Töökeskkond Eestis (Leedus).”

Laura muljed: "Mulle reis väga meeldis, õppisime palju Läti ning ka Leedu tööelust ja haridusest. Jelgava on selline väike koht, kus väga selliseid vaatamisväärsusi pole, kuid siiski leidsime lossi, mis oli imeline. Kolmapäeval käisime korra Leedus. Leedust tagasi tulles käisime vaatamas “The hill of crosses” ehk siis riste täis mäge. See oli väga huvitav ning ilus. Programm oli suhteliselt hästi üles ehitatud, aga mis mulle ei meeldinud väga, oli toit. Muidugi igaühel oma maitse, kuid see on minu arvamus. Üldiselt oli megatore ning põnev".

Heleri arvas reisist nii: "Tutvusime tööle saamise võimalustega Lätis. Jelgava, kus kõik toimus, oli meeldejääv oma ühiselamu ning viisakate õpilaste poolest. Eriti meeldis mulle Läti õpilaste väljamõeldud tutvumismängud, mis aitasid kiiremini kohaneda seltskonnaga. Väljamõeldud programm oli hästi ülesehitatud ja kokkuvõttes oli nelja päevane reis väga tore".

Kerli: "Läti reis oli väga kihvt, saime teada tööelust ja selle alustamisest erinevates Balti riikides. Jelgava Tehnikum, kus ühiselamus me ka ööbisime, jäi meelde oma uuendusmeelsusega. Programm olid hästi ülesse ehitatud. Mulle isiklikult meeldisid tutvumismängud, mida Läti õpilased meile korraldasid, ainult loenguid oli liiga palju ja tõid vahest sõba silmale. Väga tore oli ka see, et Reena viis meid teisel päeval Leetu ja saime Ristimäge vaatama minna. Kokkuvõtvalt oli reis väga meeldejääv ja lahe".

Markus: "Käisime külastamas Lätit, et teada saada, kuidas toimub tööle saamine teistes riikides, nimelt Lätis ja Leedus. Tutvustasime ka oma töökultuuri. Jelgavas on kahjuks suhteliselt vähe vaatamisväärsusi. Koolist nii palju, et ühikas oli hubane. Seltskond oli ka meeldiv ja mängud olid ka huvitavad. Käisime korra ka Leedus, mis tegi reisi veelgi huvitavamaks ja siis käisime ka Ristmäge vaatamas. Viimasel päeval käisime ka  SkillsLatvia üritusel Riias. Ainukesed asjad, mis mulle ei meeldinud, oli planeering ja natuke palju oli loenguid. Muidu oli tore ja meeldejääv reis".

Reena: "Jelgavas toimunud projektikohtumise eel valmistasid meie õpilased ette esitluse Eesti töömaailma ja töökultuuri kohta ning esitlesid seda Läti jaa Leedu koostööpartneritele. Õpetaja Kadri tutvustas õpilaste abiga, kuidas Eestis toetatakse noori karjääriplaneerimises ja tutvustas meie õppekavades toimivat õpitee moodulit".

Tänu toredatele tutvumismängudele sulandus seltskond kiiresti ühtseks meeskonnaks ja edasised rühmatööd rahvusvahelistes gruppides sujusid väga hästi.

Viimase päeval külastasime SkillsLatvia 2024 kutsevõistlusi, mis oli väga huvitav kogemus.

Lisette: "Läti reis meeldis mulle väga. Jelgavasse kohale jõudes saime üksteisega tuttavaks ja meile tehti koolituur. Võrreldes meie Ametikooliga oli Jelgava kool väga suur ja ühika toad olid ka väga hubased ja mõnusad. Läbi mängude saime teistega tuttavaks ja edaspidine suhtlus oli väga kerge. Õppisime tööelu ja tööle saamist erinevates Balti riikides. Programm, mis korraldatud oli, oli tore. Väga palju oli omavahelist suhtlemist ja tiimitööd, kui ka loenguid. Loengud olid kõik huvitavad peale CNC ehk puidutöötlemise loengu. Seal meile näidati, kuidas arvutis tehakse valmis 3D-kujutis, mis lõigatakse puust välja, aga ma oleks tahtnud ise seda masinat midagi välja lõikamas ka näha. Teise päeva õhtu vabal ajal läksime Leetu  vaatama Ristimäge. Oleksime tahtnud ka leedukatega rääkida, aga kuna nende inglise keele oskus oli suhteliselt nullilähedane, ei olnud see võimalik. Viimasel päeval käisime Riias SkillsLatvia2024 üritust vaatamas. Väga tore oli näha erinevaid erialasi ja mulle pakkus eriti  huvi juuksuri eriala".

Kokkuvõtteks oli tegelikult reis väga vahva ja sellise grupiga nagu meil oli, oleks alati hea meel uuele reisile minna.